Pengertian MIMPI Ular Berbagai .. Tapi ini memang gerun

Ular -Bermimpi melihat ular dita’birkan dengan musuh yang menyembunyikan permusuhannya yang akan menyerang kepadanya menurut kadar besarnya dan keseramannya ketika dilihat dalam mimpinya.

Barang siapa yang bermimpi membunuh ular, menunjukkan ta’bir tentang perlawanan terhadap musuh. Lalu jika dia yang menang, maka ta’birnya dialah pula yang menang terhadap musuhnya.. Dan jika ularnya yang menang maka musuhnyalah yang menang di dalam pertengkarannya.

Bermimpi bahwa dia disengat oleh ular, maka dari musuhnya dia akan mendapatkan sesuatu yang dibenci di dalam hatinya dengan kadar sampai jauh mana rasa sakit dalam sengatannya itu.

mimpi

Dan bermimpi membunuh ular, berarti menunjukkan ta’bir bahwa dia akan mendapat kemenangan dari musuhnya. Sedangkan bermimpi mengeratnya menjadi dua bagian, menunjukkan ta’bir bahwa dia mendapat fifty-fifty dari kemenangan musuhnya.

Jikalau dia bermimpi melihat ular mempunyai kaki penegak, maka sebagai ta’birnya menunjukkan isyarat, bahwa musuhnya mempunyai kekuatan yang kukuh. Bermimpi bahwasanya dia merasa takut dengan ular, sedangkan dia tidak memandang kepadanya dengan matanya, mengandung maksud, bahwa dia akan menjadi tenang dari serangan musuhnya.

Dan apabila ular itu dipandang dengan matanya, maka dia akan merasa takut terhadap musuhnya, akan tetapi tidak mengakibatkan kerugian apapun terhadap dirinya. Setiap mimpi yang merasa takut dengan tanpa melihat apa yang ditakutinya, ta’birnya dia merasa aman dari padanya.

Dan jika dilihat dengan mata kepalanya, maka apa yang akan ditakutinya akan terjadi. Dan jika dia melihat ular memasuki rumahnya dan melihatnya berada di dalamnya, maka sebagai ta’birnya ialah : dia mempunyai musuh dari pihak-pihak orang-orang wanita atau pihak kerabatnya.

Dan apabila ular itu keluar dari rumahnya, maka pertanda bahwa dia mempunyai musuh yang berada di tempat yang jauh. Bermimpi bahwasanya ada ular keluar dari lubang anusnya atau telinganya, atau perutnya, maka menunjukkan ta’bir bahwa sebagian dari keluarganya ada yang menjadi musuhnya dan dia akan keluar dari rumah itu.

Barang siapa yang bermimpi sesungguhnya dia memiliki ular dan tidak merasa khawatir dari padanya, maka mimpi yang semacam ini ta’birnya bukanlah musuh. Akan tetapi ta’birnya ialah : sesuatu hak milik dan kenikmatan yang akan dicapainya dengan kadar dari besar ular yang dilihat dalam mimpinya.

Lalu jika ular itu berwarna hitam, ta’birnya ialah : dia akan menjadi panglima kerajaan, dan apabila putih, ta’birnya ialah’ sesuatu yang berkaitan dengan urusan kakeknya dan kebahagiaannya, dan manakala dia memiliki ular yang kecil, yang licin (mengkilat) dan tidak membahayakannya, maka ta ‘birnya ialah : dia akan memiliki gedung harta benda (harta yang banyak).

Binatang kala Musuh dan tipu daya yang tidak dilakukan dengan lidahnya. Dan dia mencerca musuh dan kawannya dengan lidahnya. Dia bukanlah orang yang beragama dan bukan pula orang yang penting (yang mempunyai pendapat).Wallahulam

Antara Fakta atau Auta;

Orang selalu cakap itu tandanya ini, ini tandanya itu dan sebagainya. Namun adakah ia Fakta atau Auta? Sebelum itu apakah fakta dan apakah auta?

Fakta – Suatu peristiwa, kenyataan atau pemerhatian yang diketahui benar atau dianggap benar berdasarkan pemerhatian.

Auta – Suatu yang orang cakap-cakap kosong atau cakap tak berasas maksudnya tanpa bukit. kebenarannya tidak diketahui.

Antara Fakta Dan Auta | Orang Selalu Cakap..

1. Masa kecil dulu aku selalu dengar orang cakap bila bulu mata jatuh tandanya ada orang rindu kat kita. Ehh?? Habis tu kalau tiap hari ada sepuluh orang rindu kat kita botaklah bulu mata hahaha. Ini fakta atau auta??

2. Orang cakap bila kita tersedak masa makan atau minum maknanya ada orang teringat-ingat kat kita atau tengah mengumpat kita masa tu. Tapi masa zaman hingusan aku dulu kakak aku kata itu maknanya ada orang sebut nama kita kuat-kuat. Oo ehh?? Huhuhu fakta atau auta?

3. Ini pula petua yang selalu aku dengar dari orang sekeliling aku. Mereka cakap bila kita beli kasut baru, kita kena gigit dulu supaya kasut tu tak gigit kaki kita. Pelik bunyinya kan? Korang rasa ini fakta atau auta? Percaya atau tidak aku pernah try benda ni okay..sound funny kan? Hahaha tapi takda maknanya! Kasut tu tetap gigit kaki aku aihhhh~

4. Ini aku pasti korang selalu dengar. Whenever you think about someone a lot, its because they were thinking about you first. So bila kita rindu dengan seseorang tu maksudnya dia yang rindu kita dulu ke? Fakta atau auta? Ermmm..i’m thinking 😀

5. Orang selalu cakap bila kita mimpi tentang sesuatu atau seseorang itu disebabkan kita terlalu memikirkan orang atau hal tu sebelum kita tidur. That’s why lah sampai termimpi bagai. Hm ini aku setuju ianya fakta sebab selalu terjadi dengan diri ehehehe 😀

6. Orang cakap bila kita mimpi ular hitam, itu maknanya ada orang berniat nak hantar sihirdengan kita. Huuuu seram bunyinya kan? Simpang malaikat 44! Ini fakta atau auta? Hmm sebut tentang sihir ni mengingatkan aku tentang kisah aku masa study dulu.. 🙁

7. Orang cakap lagi, bila kita mimpi ular kejar kita itu tandanya ada orang minat kita dalam diam. Namun jika kita mimpi dikejar ular dan kena patuk ditangan itu tandanya ada orang nak masuk minang kita, boleh jadi cepat atau lambat. Maksudnya jika bukan masa ini mungkin setahun dua adalah tu meminang. Fakta atau auta? Hmm susah nak cakap.

Pengalaman aku la kan, aku pernah mimpi macam tu, dikejar ular dan kena patuk ditangan. Aku mimpi awal tahun lepas dan percaya atau tidak awal tahun ni someone telah melamar aku, kawan masa sekolah dulu. Bukan niat nak tolak jodoh atau keikhlasan hati dia namun sungguh aku berlum bersedia untuk terikat dengan mana-mana lelaki samaada atas ikatan boyfriend, tunang mahupun suami. Kejamkah aku?

Okay sudah! Back to topic, benda ni tak boleh juga kut nak cakap fakta dan aku pun tak cakap auta huu atas pagar. Tapi nak dijadikan cerita just percaya pada Qada dan Qadar Allah. Mungkin semuanya hanya kebetulan kan? 🙂

Okay. Itu antara fakta atau auta yang aku dengar dan orang selalu cakap. Korang pula? Jom kongsi 🙂

News Reporter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *